Έχοντας προσομοιώσει τη μαζική αγορά με ένα τούνελ εντός του οποίου κινούνται φωτεινά σημεία (καταναλωτές) με διαφορετική ένταση φωτός η οποία και είναι ανάλογη προς την αγοραστική δύναμη του καταναλωτή, ο MF («THE LIGHTS IN THE TUNNEL»)προχωράει στο πρώτο «τρέξιμο» του νοητικού του πειράματος, αντικαθιστώντας την εργασία ποσοστού των σημείων μεσαίας και χαμηλής έντασης με μηχανές και υπολογιστές.
Αυτό που βλέπει είναι ότι σιγά σιγά τα σημεία αυτά χάνουν την ένταση της φωτεινότητας τους, άλλα λιγότερο (καταναλωτές - εργάτες των αναπτυγμένων οικονομιών που στηρίζονται σε κοινωνικά προγράμματα, άλλα περισσότερο ή και εντελώς (καταναλωτές - εργάτες των αναπτυσσόμενων και φτωχότερων οικονομιών όπου δεν υπάρχει η «πολυτέλεια» κοινωνικών προγραμμάτων και ταμείων ανεργίας).
Βλέπει, επίσης, ότι μερικά σημεία γίνονται φωτεινότερα όπως και πολλές από τις δουλειές να γίνονται πιο επικερδείς και οι οθόνες στους τοίχους του τούνελ να εναλλάσσουν εικόνες με διαφημίσεις προϊόντων και υπηρεσιών με ακόμη πιο έντονο ρυθμό προσπαθώντας να τραβήξουν όλο και πιο πολλούς καταναλωτές καθώς βλέπουν τη ζήτηση να μειώνεται. Καθώς όμως τα σημεία που έγιναν φωτεινότερα είναι συντριπτικά λιγότερα από τα σημεία που έχασαν φωτεινότητα ή και έσβησαν, πολλές επιχειρήσεις έχουν πρόβλημα επιβίωσης αφού όσο και να μείωσαν το λειτουργικό τους κόστος με αντικατάσταση ανθρώπινης εργασίας από μηχανές, αυτό δεν φτάνει για να ρεφάρουν ή και να υπερβούν τις απώλειες από τη μείωση πωλήσεων.
Και επειδή δεν είναι δυνατόν να επιστρέψουν τις μηχανές και να πάρουν πίσω τα λεφτά τους, η λύση που έχουν είναι μία: να μειώσουν περαιτέρω τις θέσεις εργασίας. Και έτσι να οδηγήσουν σε περαιτέρω μείωση της φωτεινότητας πολλών σημείων μεσαίας και χαμηλής φωτεινότητας. Αναπόφευκτα, η διαδικασία αυτή οδηγεί και σε μείωση της φωτεινότητας μερικών από τα υπερφωτεινά σημεία καθώς πολλές επιχειρήσεις καταστρέφονται μαζί με τους ιδιοκτήτες τους.
Αυτή η συνεχής μείωση της ζήτησης είναι ιδιαίτερα μεγάλη σε περιοχές του αναπτυσσόμενου κόσμου όπου βασίζονται ιδιαίτερα στην παραγωγή κατασκευαστικών προϊόντων μαζικής κατανάλωσης τα οποία εξάγουν σε χώρες του αναπτυγμένου κόσμου (πχ, η Κίνα).
Λόγω της μείωσης της ζήτησης και του κλεισίματος πολλών επιχειρήσεων, πολλά τμήματα του τοίχου γίνονται πλέον σκοτεινά. Και σκοτεινότεροι τοίχοι και λιγότερα φωτεινά σημεία οδηγούν σε σκοτεινότερο τούνελ. Όσο και να αυξηθεί η ένταση της φωτεινότητας ορισμένων σημείων, δεν επαρκεί για να νικήσει τη μεγαλύτερη σκοτεινότητα. Και η μεγαλύτερη αυτή σκοτεινότητα οδηγεί σε περαιτέρω μείωση της φωτεινότητας και πολλών εντόνως πιο πριν φωτεινών σημείων. Δηλαδή σε μεγαλύτερη σκοτεινότητα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου